Pages

Monday 25 March 2013

Om Tee-Time


 Sedan urminnes tider (ca 1989) har mitt ständiga svar på den eviga frågan “vad ska du bli när du blir stor” varit FÖRFATTARE.
Ungdomsåren präglades av mången våt dröm om människor som flockas kring min senaste roman.

MEN
  •     Jag är troligtvis världens i särklass lataste människa. Jag dammsuger max två gånger per år, tar sovmorgon så ofta det går, och har i största allmänhet jävligt liten verkstad. Här blir liksom inga noveller skrivna. Mina texter är svinbra, men är så korta att de knappt ens räcker som toalettlektyr för en längre sittning.
  •       När jag säger att mina texter är svinbra.. sanningen är den att jag, som så många andra, är sjukligt rädd för vad folk tycker och tänker om mig. Det är en skräck som satt djupa spår i mitt sätt att leva mitt liv i största allmänhet, och så klart spelat en stor roll i mitt skrivande. Jag har helt enkelt aldrig någonsin vågat visa mina texter för någon.

Så jag har bestämt mig för att börja öva. Öva både på att komma in i att skriva regelbundet och på att komma over min skräck för att visa mina fantastiska alster för omgivningen.

Det finns ingenting som är så jobbigt som kritik för en människa med ångest over omgivningens åsikter. Så, hjälp mig att träna på det! Om du läst en av mina texter och känner att du vill kritisera/kommentera/upphöja mig till gud så gör gärna det! Hela meningen med min blogg är att få utlopp för mitt skrivande och om jag får konstruktiva kommentarer som på köpet hjälper mig att utvecklas så blir ingen gladare än jag.

Varje fredag kl 12 kommer jag lägga jag upp en text på svenska och en text på engelska. Den kan handla om vad som helst.

Nu kör vi.



No comments:

Post a Comment