Pages

Monday 6 May 2013

Jag har en plan...


.. äntligen!

Jag känner mig som Sickan (Gösta Ekmans underbara alterego, superskurken Charles Ingvar Jönson, iklädd finaste baskern och redo att med sämsskinn och stetoskop tömma den elaka kapitalistens kassaskåp)  (har ingen aning om varför han behövde sämsskinnet??? Var ÄR det för nåt egentligen??)

Hur som helst:
En plan har blivit sparad i ett stiligt excelldokument, och nu ska jag banne mig få jobbet gjort!!!

Beviset på min otroliga kapacitet så här en måndagsmorgon


Grejjen är den att min motivation och arbetslust på universitetet har varit i stort sett obefintlig VÄLDIGT länge nu… (vi snackar mer än ett år) Kanske man kan tycka att man då ska skita i att starta skrivarblogg, och i stället konstentrera sig på forskningen? Hmm… Janske, men det lustiga är att det är precis tvärt om!
-- Ju mer jag skriver, ju gladare blir jag. Och är man glad så känns allt helt plötsligt annorlunda! Man får liksom tillbaka lusten. Inte bara till att arbeta, utan även till att leva i största allmänhet.

Ett litet tips!

//  Tee  --  Sitter här med värk i låren efter en mils cyklande i den förbannade skotska MOT-vinden  (för det verkar bara finnas motvind i det här landet)

2 comments:

  1. Sämskskinn är faktiskt ett äkta skinn som är väldigt mjukt och suger upp vatten bra. Förr sydde man byxor av det men nuförtiden är det nog mest att torka bort vatten från en nytvättad bil som det används.
    Lycka till med planen!

    ReplyDelete
  2. Jaha! Men hur hjälper det Sickan med kassaskåpet?!!

    ReplyDelete