Pages

Thursday 19 February 2015

Jahaja...

.. tji fick jag för att försöka få mycket gjort igår!

Var så ohyggligt trött under hela morgonen. Fick trots det in en fyra timmar jobb, både forskning och lite på mitt sidoprojekt. Men sedan var det kört!

Gick hem och drog fleece filten över mig under större delen av eftermiddagen.

Livet är förresten alldeles för kort för att slösas bort på att para ihop strumpor!

Även om jag forskat inom både kvantkemi och genetik de sista fem åren så har jag en masters i läkemedelskemi i grunden. Det innebär att jag har en rätt skeptisk syn på så kallad naturlig medicin...

Men man är ju inte mer än människa! Och när fan blir gammal blir han ju, som bekant, religös!

Med huvudet full av en hjärna som liksom pulserade smärtsamt mot mot pannbenet så fann jag mig till slut stående vid spisen. Kokade ihop en deciliter ren citronsaft, kanel, ingefära och lagerblad, som jag sköljde ner en halvt dödlig dos D-vitamin, Eicheachuionea (den dära kinesiska plantan) och en zinktablett med. För att liksom hjälpa alvedonen på traven..


Fick in ett par timmar jobb till under kvällen, och sen blev det sängen. Håller tummarna för en bättre dag idag!

No comments:

Post a Comment