Pages

Friday 29 May 2015

Communication for the Nation!

Idag har jag fått hålla på med en av mina absoluta favoritsaker:

Prata Vetenskap!!

Jag bara älskar ljudet av min egen röst i största allmänhet, och när det kommer till att snacka om min passion.. då djävlar! ;)

Jag är en av de få människor på jorden som älskar att hålla presentationer. Kicken jag får av att prata inför folk - att få förklara koncept eller berätta något fascinerande eller roligt - alltså det får mig att känna som om jag har champagne bubblandes i blodet!

Idag hade vi besökare till mitt forskningsinstitut från människor som arbetar med att dra in anslag till forskning, både inom industri och för regeringens olika utskott. En guidad tur i labben väntade, med många intressanta frågor och roliga diskussioner. Den gröna gruppen hade såklart den bästa guiden.. :)


En av de yngre grabbarna i gruppen hade en rolig kommentar:

Han: Om cancerceller verkligen är odödliga - kan man då byta ut alla sina celler mot cancerceller?

Jag: Nja, anledningen till att de är odödliga är att de växer okontrollerat. Så även om de fungerar dåligt så kommer cellen fortsätta växa!

Han: Jaha. .. men vad tror du då om en ny seriefigur, där den onda forskaren liksom vill leva för evigt, och liksom gör sig själv till en stor cancermänniska, som växer och blir typ fem meter lång och superstark?

Jag: Er... Jag tror det blir succé såklart!!

Man har aldrig så roligt som när man snackar sajjens
//  Tee


No comments:

Post a Comment