Pages

Tuesday 1 September 2015

Perspektiv

Ibland blir jag helt tokig på mig själv!
Idag fick jag syn på den här papperslappen mitt i en hög skräp på skrivbordet:


Jag gör ofta så att jag har en papperslapp tillgänglig och skriver ner tankar och funderingar. Det fungerar fint när man läser artiklar eller kommer på ett problem medan man programmerar, och vill skriva av sig.
Idag när jag fick syn på den här lappen så fick jag sån ångest! Nästan så att jag började grina! Var helt förstörd över att jag inte kunde komma på vad punkterna betydde. Jag kände mig så värdelös.

Herregud kvinna! Andas! Betyder det verkligen något?! Kommer det faktum att du glömt bort vad några punkter på ett kladdpapper betyder verkligen göra att du typ DÖR, FÖRLORAR JOBBET, BLIR ENSAM?
Nej, skulle inte tro det.

När man får en sån attack, där man känner sig dum och otillräcklig, brukar det genast kännas bättre om man sätter lite perspektiv på tillvaron.

Vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?



No comments:

Post a Comment